Kasza gryczana posiada całkiem spore grono zwolenników. Nie sposób nie zauważyć, że wiele osób ceni ją ze względu na charakterystyczny smak. Niestety, to co dla jednych jest zaletą, dla drugich może stanowić wadę. Jeżeli nie przepadamy za wyrazistym smakiem, znacznie lepszym wyborem będzie zakup kaszy gryczanej niepalonej, która również posiada cenne dla naszego zdrowia składniki.

Jakie właściwości posiada kasza gryczana?

Kaszę gryczaną należy docenić w szczególności za szereg prozdrowotnych właściwości. Znajdziemy w niej całkiem spore ilości białka. Posiada ona niski indeks glikemiczny po ugotowaniu, dlatego może być spożywana przez osoby z insulinoopornością oraz cukrzycą. W kaszy gryczanej znajdziemy również spore ilości błonnika pokarmowego. Ze względu na jego zawartość, kasza wspomaga odpowiednie funkcjonowanie układu trawiennego. Na uwagę zasługuje również jej pozytywny wpływ na perystaltykę jelit. W kaszy gryczanej znajdują się także cenne dla naszego zdrowia minerały i witaminy. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują witaminy z grupy B, niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania układ nerwowego. Warto wspomnieć także o stosunkowo dużej zawartości magnezu, który wspomaga terapię stanów napięcia emocjonalnego. Spora ilość rutyny znajdującej się w kaszy sprawia, że sprawdzi się ona w diecie osób mających problem z kruchymi naczyniami krwionośnymi. Kasza gryczana – BEE jest więc w stanie wspomóc leczenie żylaków, a także nadciśnienia czy krwawień z nosa. Należy mieć jednak na uwadze regularne jej spożywanie. W przeciwnym razie o efektach mowy być nie może.

Do czego warto wykorzystać kaszę gryczaną?

Kasza gryczana cieszy się dość dużym zainteresowaniem. Znajdziemy ją w każdym sklepie spożywczym. Co więcej, do wyboru mamy dwie odmiany kaszy gryczanej: paloną i niepaloną. Palona posiada wyrazistszy smak i ciemniejszy kolor. Niepalona kasza ma odcień perłowy. Zarówno jedna jak i druga kasza nadaje się jako dodatek do obiadu. Może ona stanowić zamiennik ziemniaków. Warto podać ją ze sztuką mięsa, a także z pieczoną rybą. Należałoby zwrócić uwagę na odpowiedni czas gotowania kaszy. Jeżeli chcemy, aby była ona ugotowana w odpowiedni sposób, musimy przestrzegać zaleceń podanych na opakowaniu produktu. Najczęściej zaleca się gotowanie kaszy gryczanej przez około dwadzieścia minut aż do wchłonięcia płynu. Kaszę możemy z powodzeniem ugotować na bazie wody jak i na bazie bulionu. Miejmy na uwadze to, aby odpowiednio ją posolić przed ugotowaniem. W przeciwnym razie będzie ona niesmaczna.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez 8photo - pl.freepik.com